Canon EOS 1000D a ti druzí…

Hodí se nejlevnější zrcadlovky od Canonu na astrofotografii?

Ano. Na dlouhou dobu vám jistě poskytnou komfort pro širokoúhlé záběry, dobře však poslouží také za dalekohledem. Velmi malé pořizovací náklady ve srovnání se speciálními kamerami jsou vykoupeny kratší životností. Záleží tedy na tom, kolik snímků plánujete pořídit a jak často budete snímat. Na takové to domácí hnětení začínajícího Fandy dávno dobrý, řekl by leckterý Krňan.

Credit: Pete Scully

Lze použít jak na fotografie objektů sluneční soustavy…

Je dobré si koupit redukci na váš konkrétní okulárový výtah, kam nasadíte zrcadlovku místo okuláru. Zjistěte si jaké rozlišení bude čip v dané konfiguraci mít. Jak velké bude zorné pole. Existuje na to celá řada kalkulaček online. Nakupte si také rovnou napájecí zdroj, drátové ovládání závěrky (s časováním, bez, určitě však minimálně aretovatelné) a případně vyhřívání objektivu. To oceníte především do té doby, než si pořídíte dalekohled. Můžete totiž začít fotografovat pomocí různých objektivů. Od rybích ok (zorné pole skoro 180 stupňů) po padesátku (ohnisko je 50 mm) s malým zorným polem pro stativ, ale obstojným záběrem pro pointovanou fotografii). V noci se objektivy snadno orosí, pokud postavíte stativ do přírody, proto vyhřívání oceníte. V nouzi stačí fén, nikdy ale na objektiv nezkoušejte kapesník, nebo spodek trička. To je lepší nefotit vůbec…

Credit: Bruno Bzeznik

… a nebo objektů nacházejícíh se pekelně daleko…

Můžete si z Canona také snadno udělat celooblohovou kameru, když jej namíříte na vypouklou plochu (kondenzor) do správné vzdálenosti se základním objektivem. Můžete tak rychle a snadno natáčet časosběrné dokumenty toho, co se děje nad hlavou ve dne i v noci. Při tom všem máte k dispozici celou řadu nástrojů, jak ovládat kameru z počítače pomocí USB kabelu, takže mnoho úkonů lze snadno automatizovat. Takřka na všech platformách.

Credit: foto.astronomy.cz

Návody, jak na to, najdete např. na stránce Martina Myslivce.

Samozřejmě čím lepší řada kamery, novější čip a software, tím lépe. 1000D má tu výhodu, že vám jí nebude tak líto, až… přejdete na Nikon. Což v případě astrofotografie nemusí být úplně nejlepší krok. Příslušenství na Nikon je o dost dražší, ovládání z PC omezeně nebo za peníze a občas se vám nemusí podařit zaostřit. Pro začátečníka rozhodně dost důvodů nechat si Nikona na ,,to ostatní“ a zvolit si jako entry level raději nejlevnější zrcadlovku od Canonu a postupně dorůstat jejím možnostem.

Tagged: ,